Jak wybrać właściwą kawę do kawiarni?

Planujesz otworzyć własną kawiarnię, ale nie wiesz, jaką kawę zaoferować klientom? Oto nasze 3 wskazówki, jak się nie sparzyć przy wyborze kawy.

Jest wiele kawiarni, bądź jedną z najlepszych

Otwarcie własnej kawiarni to marzenie wielu początkujących przedsiębiorców. Często mają świetny pomysł na lokalizację i wygląd kawiarni, ale wybór kawy i odpowiedniej technologii pozostawiają na ostatnią chwilę. Jak więc zamienić marzenie w rzeczywistość i otworzyć kawiarnię z naprawdę dobrą kawą? Oto nasze 3 wskazówki!

cappuccino na kawiarnianym stole

#1 Nie zostawiaj wyboru kawy na ostatnią chwilę

Słowo kawiarnia pochodzi od słowa kawa. Wiemy, że to nic zaskakującego, ale dość często spotykamy się z sytuacją, gdy kawiarnia ma być otwarta za kilka tygodni, a jej właściciel nie wie jeszcze, jaką kawę zaoferuje swoim klientom. Dlatego też wszystkim przyszłym właścicielom i menadżerom kawiarni zawsze zalecamy, aby zaczynali od kawy.

Kawa jest podstawowym czynnikiem, który sprawia, że klienci wracają. I choć nowoczesne lub designerskie wnętrze kawiarni jest z pewnością ważne, to jakość i smak kawy powinny iść z nim w parze.

Jeśli jesteś nowy w sektorze HORECA i nie masz wystarczającego doświadczenia w prowadzeniu kawiarni lub jeśli masz tylko jeden młynek, zalecamy zacząć od „klasyki“, czyli uniwersalnego smaku kawy. Ogólnie można powiedzieć, że mieszanki kawy z dodatkiem Robusty są najbardziej uniwersalne i poszukiwane przez polskich klientów ze względu na ich delikatny gorzki smak. Dzięki długo utrzymującej się cremie mieszanki te są również popularne wśród baristów, więc jest to wybór korzystny dla obu stron, który z pewnością niczego nie zepsuje.

espresso w szklance

W przypadku większej kawiarni, gdzie będziesz miał do dyspozycji dwa młynki, zdecydowanie polecamy oprócz wspomnianej „klasycznej” kawy zaproponować coś bardziej oryginalnego, ciekawszego lub bardziej egzotycznego. To, czy będzie to bardziej owocowa 100% arabica, czy mieszanka bezkofeinowa, zależy oczywiście od Ciebie i wymagań Twojej klienteli.

RADA! Jeśli to możliwe, wybierz jedną uniwersalną kawę, która będzie stale obecna w menu, ale zawsze proponuj do niej coś nowego. W ten sposób dotrzesz do szerszej grupy klientów, a także zapewnisz im różnorodność smaków i poczucie nowości, co w marketingu jest bezcenne.

wizytówka przedstawiciela handlowego

#2 Zawsze wybieraj kawę zgodnie z preferencjami klienta

Istotnym elementem koncepcji Twojej kawiarni jest klientela. Czy wiesz, jakie osoby poruszają się w pobliżu Twojej kawiarni i są Twoimi potencjalnymi klientami? Czy są to studenci, matki na urlopie macierzyńskim, czy kadra kierownicza? Kawa idealna do kawiarni powinna być dostosowana do lokalizacji, koncepcji i klientów lokalu.

Niezależnie od tego, jaką kawę wybierzesz, zawsze pytaj swoich klientów, czy im smakuje. Jeśli nie, zmień to i jasno poinformuj o tym swoich klientów. To jedyny sposób, aby udowodnić im, że jesteś tam dla nich.

Kawa do kawiarni jest zazwyczaj wybierana przez właściciela lub menadżera, który jednak może mieć zupełnie inne preferencje niż jego klienci. Jeśli kawiarnia znajduje się w pobliżu centrum handlowego lub biznesowego, gdzie przemieszcza się wiele różnych osób, dobrze jest wybrać najbardziej uniwersalny smak, tj. ciemniej palone mieszanki bez kwasowości. W przypadku kawiarni znajdującej się w większym mieście o większym natężeniu ruchu turystycznego lub w pobliżu szkół można sobie pozwolić na lżejsze rodzaje palenia, takie jak El Salvador czy Ethiopia, lub przetestować różne receptury.

stół z kawą i jedzeniem

Ponadto, bardzo dobrze jest, gdy kawa jest dopasowana smakowo do oferty gastronomicznej. Jeśli w cukierni lub kawiarni regularnie podawane są desery, polecamy do nich mocną, gorzką kawę bez kwasowości. Z drugiej strony, do kuchni azjatyckiej bardziej odpowiednie jest coś bardziej egzotycznego, a nawet kwaśnego. Należy jednak zawsze pamiętać o preferencjach smakowych klienta.

RADA! Nie należy zapominać, że na smak kawy wpływa również jakość wody. Uzdatniając wodę za pomocą filtrów i zmiękczaczy, nie tylko zapewnisz stabilny smak napojów kawowych, ale także ochronisz swój ekspres do kawy przed kamieniem i zbędnym częstym serwisowaniem.

kontakt do przedstawiciela handlowego

#3 Skup się na jakości i świeżości kawy

Niska cena kawy jest niezwykle kusząca, ale zdradliwa. Świeżo palona, selekcjonowana kawa z lokalnej palarni ma o wiele więcej zalet niż komercyjna kawa z zagranicy, której cena może być często bezpośrednio związana z niższą jakością surowca lub uzależniona od zakupu większych ilości kawy, które potem zalegają w magazynach.

Może się wydawać, że kawy speciality są znacznie droższe od kaw komercyjnych. Jednak w przeliczeniu na filiżankę kawy różnica w cenie nagle okazuje się minimalna. Z drugiej strony różnica w smaku jest ogromna.

Kupując kawę z naszej palarni, inwestujecie nie tylko w wysokiej jakości surowiec, ale także w wysokiej jakości relacje z klientami i dostawcami. Współpracując z lokalną palarnią, zyskujesz solidnego partnera, który zawsze chętnie doradzi Ci w wyborze kawy, pomoże w doborze odpowiedniego sprzętu i jego regularnym serwisowaniu, ale przede wszystkim będzie niezawodnie i regularnie dostarczał Ci świeżo paloną kawę. Koniec z przechowywaniem starej kawy i wahaniami jej smaku, odtąd już tylko wspaniała kawa.

świeżo przygotowane ristretto widok z góry

Nie bój się otwarcie rozmawiać z klientami o tym, jaką kawę, z jakiej palarni i z jakich powodów oferujesz. Po pierwsze, wyjaśnij podstawowe różnice w jakości i smaku, ale także pokaż im, że znasz się na rzeczy i oferujesz im tylko to, co najlepsze. I właśnie takie podejście zapewni Ci lojalną i powracającą klientelę.

RADA! Zawsze staraj się zaoferować swoim klientom coś ekstra i dać im powód do powrotu. Na przykład, jeśli smakuje im kawa, którą obecnie masz w młynku, staraj się zawsze mieć w ofercie wersję pakowaną, którą mogą kupić u Ciebie i zabrać do domu.

Dołącz do najlepszych kawiarni z selekcjonowaną kawą Ebenica

Wystarczy niezobowiązująco wypełnić ten formularz, a nasz przedstawiciel handlowy poinformuje Cię o możliwościach współpracy.